V roce 1989 jsem nastupoval do jiného vlaku...

 Říkalo se tomu "Sametová revoluce." Přišla s nadějí na změnu. Lidi se na sebe smáli, říkala se pravda, ouřadové byli fajn, nikdo se na nikoho nemračil... Kde se to zvrtlo?

 Nějakou dobu to bylo fajn. Pak, jako když zfoukneš svíčku... Já v roce 1989 nastupoval do vlaku s cílovou stanicí: "Demokracie, svoboda, prosperita." Nikde jsem nepřestupoval, ale i přesto jsem vystoupil ve stanici: "Rozkradeno, vytunelováno, morálně zničeno."

 Nevím, kde kdo přehodil vyhýbku, který z těch mašinfírů má odpovědnost za změnu trasy, ale jedno je jisté. Vystoupil jsem úplně někde jinde, než jsem chtěl. Dobře naplánovaná akce všech veksláků, komunistů a dalších šlechetných vůdců nás dostala někam úplně jinam. Dnes, už se nedivím ničemu.

 Zase se blíží volby a tak už nějak je bohužel běžné, že slyšíme všechny ty kecy okolo. Jak a co, kdo a proč, za kolik a kolik nám všem zase ušetří, když zvolíme ty správné... Všichni mají zase plné papuly té správné reality, naší budoucí prosperity, všichni nás masírují svou jedinou pravdou. A vlastně, když zvolíme kohokoliv z nich, bude tady ráj na zemi. Demokracie je krásná, ale musí se jí kapku pomoci nějakou tou hláškou, bilboardem, reklamou.

 Nevím, mám pocit, že slušnost nepotřebuje reklamu, že normální je lidem rozumět bez toho, aby mi někdo radil. Nepotřebuji výklad veksláků s mocí, potřebuji daleko více, aby se o ty volené funkce ucházeli slušní lidé. Lidé, kterým rozumím a věřím. Prostě někoho, kdo mi nahlásí příští stanici a v ní i skutečně vystoupím.

 V roce 1989 jsem nastoupil do vlaku, který cílovou stanici tak nějak minul. Je to 25 let a takové zpoždění snad nemají ani ČD. Buď jsou blbě položené koleje, nebo ta obsluha vlaku nestojí za nic... Vyberte si, třeba u voleb. Já budu moc přemýšlet, jestli je to blbě někde v tom jízdním řádu, nebo jsou jen hodně zmatení cestující.

 Nestavěl jsem ani koleje a ani jsem nebudoval jízdní řád. Cítím ale vinu, že jsem tady nechal spolu s mnoha dalšími cestujícími jízdné zmetkům. Vadí mi to...

 Pěkný večer.

 

Autor: Roman Košťál | sobota 20.9.2014 19:30 | karma článku: 34,65 | přečteno: 3250x