Slovo cikán mi nevadí, ale někdo to myslí zle...

Tak jsem si přečetl na IDnes takový vyvážený rozhovor o tom, že jeden fajn cikán je absolutně férovej, dává šanci komukoliv, Rittig je taky fajn kámoš a čestňák a jenom ty bílý hlavy vidí v každém Romovi  nějakýho hajzla a jsou rasisiti už jenom tím, že jsou...

 Nejsem rasista, aspoň se za něho nepovažuji. Na druhou stranu nemám zavřené oči a vidím. A často vidím spoustu svinstva ze strany "utlačované menšiny." Prostě vidím, nevyhledávám to, ale jsem s tím konfrontován bez toho, že bych chtěl. Toť realita...

 Pan Tišer dává šanci boxovat každému. Prý tam jsou kluci z jeho etnika, jsou tam i Ukrajinci, Francouzi, Italové, Arab a kluk ze Sýrie... Jo a taky gadžové. Myslí pan Tišer ty gadža, o kterých se vyjadřuje ve smyslu, že sice nic neřeknou, ale je na nich vidět, co si o Romech myslí? On vidí tenhle "Rocky" na bílých i to, co si myslí? A tohle je podle IDnes naprosto v pohodě? Takhle to má být? To je v poho, že někdo někoho nařkne z něčeho, co ani není vidět?

 Nejsem rasista a na tohle téma se vyjadřuji minimálně. Nicméně, osobně se mě dotklo, že mne někdo zařadí do škatulky toho zlého, jenom proto, že jsem bílý!!! Jestli je tohle O.K., tak potom chci vidět vyvážené rozhovory i z druhé strany. Pana Tišera si mohu vážit z pohledu, že dělá aspoň něco. Když je kámoš s Rittigem, který se kolem boxu motal, malinko mám obavu, že to tak úplně čisté taky nebylo. Mohu si to myslet, ale nebudu to říkat v rozhovoru do novin. A myslím, že do hodně tendenčního rozhovoru na zakázku. A musím se ptát, na čí poptávku? Je potřeba zase usměrnit veřejný zájem někam a proč?

 Ono v tom našem Banánistánu je toho k zamyšlení víc. Ale proč řešit, že se nakoupí nějaký vyprošťováky pro Pandury za nějakých blbých 191 miliónů? Proč řešit, že ČD měly ztrátu jako kráva, ale kosmeticky se za vydatné státní podpory dostanou do jakéhosi plusu? Proč se ptát na ty Pandury a Cassy? Proč? Proč? Proč...?

 Ne, jednodušší je udělat fajn rozhovor v pravou chvíli a řešit rasismus. Asi si uvážu šátek, natřu si papulu krémem na boty a půjdu si zaboxovat k nějakému Rittigo kámošovi. Není nadto, být tak nějak správně a včas korektní...

 Pěkný den.

 

 

Autor: Roman Košťál | neděle 5.10.2014 19:32 | karma článku: 29,10 | přečteno: 1332x