Demokracie rozkvétá, byť s kosmetickou vadou...

...Ti, co tu kradli po léta, dál demokraticky kradou... Vypůjčil jsem si tato slova od Karla Kryla, člověka jehož jsem si vážil. Myslím, že popsat dnešní stav ani lépe nejde.

 Poslouchám, čtu, koukám a mám v tom chaos. Všichni politici křičí, že zastaví rozkrádání, že vystaví stopku prospěchářům, že je konec daňovým únikům, že nastolí ten fungující stát, že se budou vybírat daně, že posílí naši bezpečnost, že vše bude už jenom lepší. Je jedno, jestli je to politik z té, či jiné strany. Všichni nám slibují, že jen oni nám zaručí blahobyt.

 Tak jsem se tak na chvíli zastavil a zrekapituloval si život za posledních 25 let. Ceny potravin vzrostly za to období o cca 112%, ale můj plat ne. Ceny PHM, nájmu, energií, služeb vzrostly úměrně k tomu, ale můj plat ne. Cigára a alkohol, tedy zásadní komodity pro tenhle stát, vzrostly na neuvěřitelnou cenovou hladinu a pod pokryteckou rouškou keců o jejich škodlivosti, jsou zásadním příjmem všech vlád. Můj plat je pořád stejný...

 Přišla světová krize, o které nám pan Kalousek tvrdil, že není, a můj plat není stejný, ale snížil se. Ceny všeho kupodivu ne. Pak ta krize odezněla, můj plat zůstal nižší. Ceny všeho se ale začaly zase šplhat výše. V médiích jsem zaslechnul něco o tom, že reálná mzda zase stoupla...

 Kolik já už za těch 25 let zažil všelijakých zlodějů, co se jim vzletně říká lobbisté, kolik už jsem viděl urputných bojovníků typu Bradáčová a výsledek? Jo, sejmuli Nečase, ale to vlastně na politickou objednávku dalších spravedlivých bojovníků. Taky jsme měli volby. Vybrali jsme novodobé Jánošíky ve starých uniformách. Asi to prostě nějak do naší společnosti patří. Volíme tak, abychom vlastně ani nemohli být překvapeni.

 Nechceme se vracet tam, kde nebyl ani toaleťák. Nechceme si říkat soudruzi a přitom necháme soudruhy slušně přežvykovat u koryta. Nechceme, aby tady smrděli dvoutakty, tak si to zasmrdíme nafťákama a máme pocit, že jsme v pohodě. Nedopřejeme Pepovi, aby měl svou masnu (hajzl jeden kapitalistickej!), a radši jedeme do hyper, super světa odpadů Made In China.

 Jak jsem to vlastně začal? Demokracie rozkvétá.... Jasně, může být ještě hůře, takže nemá cenu se stresovat. "Jo, paní Nováková, znala jste toho pána od vedle? Tak si představte, je pod mostem. Asi to byl hajzl..." Asi jo, říkali to lidi. Ti lidi, co si ještě kdysi říkali soudruhu a chodili na akce Zet.

 P.S.: Ozvalo se mi pár lidí, proč nemám diskusi. Tak asi tak... Já ji povolil, což dělám vždy a prostě nevím. Není to otázka na mě. Vyberte si a ptejte se jinde. Já to i zkontroloval a prostě diskuse povolena. Nemohu za technickou stránku iDnes a netuším, proč to nejde.

 R.K.

 

Autor: Roman Košťál | sobota 21.3.2015 20:52 | karma článku: 38,05 | přečteno: 1211x
  • Další články autora

Roman Košťál

Hamáček v parku...

14.4.2020 v 14:14 | Karma: 25,80

Roman Košťál

Osm hodin pro Kalouska...

25.3.2020 v 19:22 | Karma: 41,40

Roman Košťál

Nadpis si doplňte sami...

24.2.2019 v 18:24 | Karma: 39,80

Roman Košťál

Jednu svíčku za mámu...

16.12.2018 v 20:50 | Karma: 39,71

Roman Košťál

Oni jsou migranti a "migranti"

4.10.2018 v 20:17 | Karma: 40,76

Roman Košťál

Neskutečná pitomost. A co dál?

18.9.2018 v 18:24 | Karma: 40,19
  • Počet článků 316
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2593x
Žárovku jsem nevynalezl ani nezakázal, ale chtěl bych, aby mezi námi bylo jasno.

Seznam rubrik