Klepání na nebeskou bránu...

Umřel nějakej Gross. To je jistě smutné, ale při nejlepší vůli mi slza neukápla. Tenhle "upřímnej kluk" nás všechny řádně podojil a já opravdu nemohu říct, že by mi ho bylo líto. A myslím to upřímně...

 Lidsky mohu soucítit s jeho rodinou, to jistě ano. Ovšem, že bych truchlil kvůli někomu, kdo naprosto pragmaticky a cíleně zneužil své možnosti, zázračně zbohatl, to fakt ne. Zažil jsem mnoho veksláků před Tuzexem i v politice. Nevidím sebemenší důvod k lítosti, když kdokoliv z nich ohlasí odchod. Nemyslím to nijak zle, jen prostě osobně nevidím žádný důvod k nějaké tryzně.

 Umřel sice někdo, kdo byl svého času na vrcholu, ale zároveň taky někdo, kdo si udělal ze své funkce a svých zákulisních znalostí jenom obyčejnou dojnou krávu. Prostě ta mašina, co kdysi řídil, dojela... Nutno ovšem říci, že se ta mašinka moc kolejí nedržela a i proto jsem jeden z těch, co jim je totálně šumák, že nás právě on opustil.

 Možná je to líto Škromachovi a dalším politikům. Možná... Spíš bych to ale viděl ve smyslu, že Standa dokázal do poslední chvíle "držet hubu" a tím podržel spoustu svých politických a byznys kamarádů... To není něco, za co bych měl být vděčen. A ani být nechci. To asi také nebylo zadarmo...

 Každý den zemře mnoho lidí. Lidí, kteří za sebou nemají apartmány na Floridě, ani žádné strýčky... Mají ale čisté svědomí a nemuseli si ho nějak vykupovat "náhlým prozřením". O těch se nepíše nikde, jenom na parte. Nepřijde mi fér, aby se o někom, kdo něco zneužil psalo a o těch bezejmenných slušných lidech ne... Dnes bylo zveřejněno, že pohřeb bude pouze v kruhu rodiny, bez státní asistence. No, ještěže tak. Jinak by to byl plivanec do tváře nás všech.

 Své rodině asi bude chybět a je to tak i normální. Mě chybět nebude, protože pro mne umřel už dávno i přesto, že dýchal. Nemyslím to nijak zle, jen "upřímně."

 P.S.: Když vyšla zpráva o smrti pana Holíka, zapálil jsem svíčku... On si to zasloužil.

 Pěkný den.

 

 

Autor: Roman Košťál | sobota 18.4.2015 19:41 | karma článku: 41,49 | přečteno: 1994x